Life with Olivia

2012-12-20
19:37:50

13.Bild och fakta om mina djur
                                                                BENJAMIN♥
- är 3,5 år gammal
- stark personlighet
- envis
- blir sur om han inte får som han vill
- älskar mat
- är duktig på att hoppa hinder
- gillar inte kaninhoppning
- pigg
- mysig
- nyfiken
- gillar att gräva
- älskar att vara ute i naturen
- älskar at bossa runt katten
- är bra på att se oskyldig ut
- snabb! 
 
Benjamin har en mega stark personlighet. Denna kaninen har humor och kan verkligen få mig att skratta. Han är lite försiktig men tar för sig väldigt mycket. Tror att han är boss, då han bossar runt katten hela tiden. Benjamin är mitt kramdjur. Han är den jag går till ifall jag vill få tröst eller behöver lungna ner mig och tänka. Han kan vara riktigt mongolid och pigg men också jätte snäll,mysig och lugn. Jag fick hem denna gossen 5 september 2009, Altså för tre år sen. Han var väldigt rädd och blyg fast också lite nyfiken. Han litade inte riktigt på mig då och tyckte nog att jag var lite konstig. höhö! :D Han litar på mig mer och mer för var dag som går och är idag världens mest kaxigaste och mysigaste kanin. Han litar på mig upp till 100% än så länge. Nu kanske ni undrar, hur vet du det? men jag vet bara det. Jag ser hur han är med andra människor och han är inte lika chill och "sig själv" än vad han är med mig. Låter lite skrytsam nu, hehe! ;) <3 Love him! 
 
                                                              ROMEO♥
- är 1,5 år gammal
- försiktig
- blyg
- rädd för allt
- busig
- galen
- nervös
- möjsig
 
 
Romeo är väldigt rädd av sig. Han är ganska blyg och nervös och försiktig.
Jag kan verkligen inte säga att Romeo är blyg för mig, utan han är nog tvärtom.
Med folk han inte känner är han en liten blygis som inte riktigt vågar visa upp hela sig, men med dom han känner och litar på. Då BAAAM! Han är hur busig som helst och hur galen som helst. Han är fortfarande rädd för ljud,plötsliga rörelser och annat men det jobbar vi på. Nån dag ska denna nervösa och blyga katt bli en framåtgående,modig och självsäker katt! Romeo är jätte avslappnad hemma hos oss en vanlig dag, men så fort en främmande lukt eller kompis kommer, så blir han lite misstänksam. Han är väldigt nyfiken, så det finns hopp om att denna katt blir som andra katter. Han har en stoor plats i mitt hjärta och även han har en stoor personlighet. Han är väldigt petig, han gillar inte kyckling,köttfärs,fisk eller nåt sånt utan han gillar bara hans torrfoder och gurka. Jag kan ju även skryta om hur duktig jag är som har lärt honom att på kommandon sitta, snurra runt, high five,hoppa lite upp i luften m.m
Love him! ♥
OBS! Bilden är gammal och tagen när han var en liten kattunge. 
 
PUSS
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: