Life with Olivia

2013-01-01
00:01:00

Goodbye 2012, Hello 2013
Detta året har varit ett år fullt av i princip allt, mellan himmel och jord. Det har varit ett dramatiskt år. Ett år fullt med tårar, bråk, snack, känslor, tankar, vänskap, frågor, kärlek, eller helt enkelt en MASSA, MASSA  drama. Men också ett år som jag tror stärker och bygger upp mig som person. Jag har lärt mig mycket detta året som jag kommer att vara sträng med att andvända nästa år, altså 2013. Detta året har ärligt talat varit det värsta året av mitt 12 årliga liv. Men också det bästa. ♥ Jag har haft stunder med mina fina vänner som jag aldrig nånsin vill glömma. Sånna stunder som man bara är sig själv och kan slappna av och ha kul. Detta året har jag lärt mig sjukt mycket somsagt, och en av dom sakerna är äkta vänskap. Jag har insett vilka "äkta" vänner jag har och vilka "falska" vänner jag har. 2013 ska det inte finnas några "Falska" vänner i mitt liv mer. Det ska inte finnas någon i mitt liv som  får mig att må dåligt eller får mig att känna mig som en skräphög. I say Enough! " 2013 ska vara ett år då jag hänger med vänner som älskar mig för den jag är, respekterar mina val, tröstar mig när jag mår dåligt och som stärker mig. 2013 ska vara ett år då jag gör en förändring i mitt liv. Tänka positivt, LE, kämpa mot mina drömmar, och strunta i allt som trycker ner mig. Jag ska förbättra mina betyg med 1000 och skaffa hjälp. 
Jag ska vara modig, våga säga vad jag tycker, våga säga vad jag känner och vara stolt över vem jag är.
2012 har varit ett år som jag aldrig kommer att glömma. Tänka tillbaka till allt dåliga och lära mig av det liksom.
Jag är tacksam för allt som har hänt under 2012, det har fått mig till den tjejen jag är idag. (1, januari 2013)
Ett nytt år, nya regler, nya känslor, nya tag. Mina mål för 2013 är många, Jag har nästan redan skrivit upp alla redan genom att skriva det här inlägget men några av mina mål är att jag ska hoppa högre klasser och känna mig stolt över hur jag rider, stärka mitt självförtroende, bli bättre i skolan, vara glad, ha det grymt med mina "äkta" vänner (haha!) , vara stark, kämpa, hoppa 60 cm med kaninen, förbättra Romeos självfortroende, vara mycket i stallet, hitta den perfekta ponnyn att hyra, köpa ett par hunters skor, lära bäzzan rida ;) , klappa en gris, åka till nåt as varmt land och en massa små detaljer. Jag har en många mål, eller nyörslöften (vad det nu heter) små som stora men alla lika viktiga, för alla mina mål kommer att få mig att känna mig bra på något vis, right? ;)
2013 ska handla om att hitta mig själv som person och att 100 % veta vad jag vill att vänner ska behandla mig. U treat me badly?, goodbye youre not included in my life any more. Ni fattar. ;) <3 
Jag har älskat hästar typ hela livet men, år 2012 har hästkärleken stärkts. Jag har fått mer enfarenhet och gått igenom mycket bra och även dåliga grejer med hästarna. Ramlat av, blivit sparkad, blivit trampad, haft en panik situation med en häst, blivit inputtad i väggen, ridit svårhandterade hästar, ridit supersnälla hästar, provridit cookie, varit ledare för ponnyridning, och massa annat. Alla svårigheter och negativa grejer kan även tillslut bli positiva grejer har jag lärt mig detta året. (Min kärlek till hästen har stärkts, jag som person har stärkts.)
♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥
Med några minnesbilder av 2012 säger jag GOTT NYTT ÅR OCH TACK!
 
 
 
 
 
 
 
♥♥ Goodbye 2012, hellooo 2013. ♥
 
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: