Life with Olivia

2013-01-07
19:36:58

Rida woop woop!

Idag har jag ridit Mabelle på lektionen. Är super nöjd med mig själv och självklart Mabelle också. Idag känner jag verkligen att jag koncentrerade och gjorde mitt bästa. Mabelle var jättemjuk och fin. Väldigt samarbetsvillig, vilket gjorde mig väldigt glad. :) Vi började med att skritta och trava i gång runt fyrkantsspåret och lite snett igenom och volt tillbaka osv. Sen fördelade vi oss lika på a och c volterna. Övade på att få hästen att böja på sig hela tiden när vi red runt i volterna. Svårt att förklara. Hästarna skulle vara mjuka och runda och lite sånt. Haha, runda.! :D Jaja, kan inte förklara, är trööttt. :) Sen travade vi utan stigbyglar en stund runt volterna. Sedan tog vi stigbyglarna igen och arbetstravade. Vi red i både vänster och höger galopp runt både volterna och sen på fyrkantsspåret igen. Vi höll på lite så och skrittade av. As roligt hade jag iallafall, men är sjukt trött nu och har en mega huvudvärk. Förresten har jag kommit ett steg närmare till att hyra ponny idag också. ;D Höhö, så hiimla glad! :D <3 imon börjar skolan igen, vilket är surt. Ska städa mitt rum oh fixa lite saker inför skolan. Taggar en ny start på matten nu också. :P Puss

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: