Life with Olivia

2013-02-03
23:11:19

What a weekend!

Helgen har rullat på och nu har jag träningsvärk. :) 07:20 åkte jag till ridskolan och fixade i lördags, men var dock sen så aaa. Anyway. Mockade,sopade,borstade hästar, red barbacka på Mira, fixade hästar, led små barn på nybörjar lektioner, städade sadelkammarn, åt mat, tog ut alla ridskolehästarna till hagen osv.
Vädret var underbart i lördags! Solen sken och det kändes nästan som vår! Var sjukt sugen på en lång uteritt, men red istället i ridhuset, barbacka på Mira.
Mira är en envis C-ponny som aaa, inte är en nybörjar häst om man säger så. Man måste va mjuk i handen och mycket bestämd för att få denna ponnyn att lyssna på ryttaren. Jag red somsagt barbacka på henne i lördags. Hon har en väldigt mjuk rygg måste jag säga. Hennes ryggrad kändes knappast, ;) Värmde upp en lång stund i skritt och hon gick superfint i form när jag bad henne. Vi travade och jag red i många volter mjuka hörn och sånt, bara för att mjuka till henne lite. ;) Hon var super duktig och snäll i början men började bråka till lite i slutet. Vi skulle ta en högergalopp, så jag gjorde en volt i trav för att sen komma in på fyrkantsspåret och galoppera, men hon stannar i mitten av volten som fastklistrad i marken och bara står still, medans alla andra galopperar runt. Sur blev jag på henne. Fick tillslut ut henne i fyrkantsspåret och det blev en väldigt kort stund med en högergalopp. Galoppen var mjuk och fin. Det var så himla härligt att galoppera barbacka på Mira, asså den känslan är obeskrivlig. Skulle ta en vänstergalopp också, så jag gjorde samma som innan, en volt och hon gjorde även också samma som innan. Sur var jag igen, men jag fick ut henne och tog en vänstergalopp. Travade och skrittade av. En av tjejerna i ridhuset på något sätt kom väldigt nära Mira. Jag säger bara såhär, Mira är ingen ponny att bråka med, höhö. Hon småstegrade/skuttade,sparkade bakut och lät arg :). Jag är väl ganska nöjd med ridpasset för jag ramlade inte av vilket jag är glad över, men ja ridpasset var väl okej. Idag här jag varit i Skåneland och hälsat på lite släkt, trevligtrevlig :), Imorgon är det ridlektion på bajs Prins, kommer bli super... not so much, men ska ha positiv attityd nudå! Jag ska sova nu har jag bestämt, soo goodnight sweeties!

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: