Life with Olivia

2013-01-30
22:28:53

Jag ska bli bättre, det har jag lovat mig själv!

Jag har verkligen blivit så sjukt skoltrött på senaste. Nu i 6:an har jag gjort så dåligt ifrån mig i skolan och varit så lat med läxor och plugg. Tog mest skolan på skojj liksom. Har inte fattat föräns nu hur allvarligt jag egentligen borde ha tagit skolan och liksom pluggat på Allvar, inte typ halv pluggat med kompisen på Skype och pratat om annat. Det har bara varit så mycket känslor och sånt både i skolan och utanför och blivit så himla mycket stress och förväntningar på mig vilket har skapat till att jag i princip nästan har struntat i skolan ett tag. Självklart har jag varit i skolan och gjort uppgifter och allt det där, men läxor, prov, uppgifter., Jag har bara försökt "get it over with" typ. Man har sånna här perioder antar jag. Men jag tycker inte om skolan alls, vilket är tråkigt för jag vill göra bra ifrån mig, jag bara gör det inte. Jag har även svårt för matte och det är något jag verkligen kämpar med i skolan, men jag har bara blivit så trött på skolan och allt kring det ,så jag nästan har glömt att äns försöka. Pappa har varit så snäll och typ tvingade mig att plugga ikväll. Jag har två prov imorgon och jag hade inte pluggat något innan ikväll oh hade heller inte tänkt göra det men som jag sa, min pappa bryr sig om mig och han fick mig att göra lite läxor och plugga. Tack!
Jag är taggad för en måndag just nu. En ny vecka, nya läxor, nya prov, nya problem. Nästa vecka börjar jag med rutiner. Det blir mer sömn,plugg,träning och mindre iPhone,onyttig mat och dator. Jag ska också börja på måndag med att göra "Dagens sysselsättning" Ett inlägg om vad jag sysselsätter mig med varje dag efter skolan helt enkelt och lite tips på hur ni bloggläsare kan göra så som jag gör och lite till. Är det nåt ni kommer gilla? Nu ska jag sova iallafall gott folk!
I love you all och tack för att ni läser min väldigt , vad ska man säga? Unika blogg. ;) Puss

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: