Life with Olivia

2012-12-17
20:56:14

Monday- ridpass

Idag har jag ridit två HELT olika hästar. Red först Mira, som var otroligt kul och rida! :D Hon testade ju självklart gränserna i början med att sitta fastklistrad med hovarna i marken och vägrade gå, samtidigt som hon drog ner huvet hela tiden. Men hon var jättesnäll sen. Galoppen med henne var jätte rolig och mjuk. Ååå! Det var så roligt att rida henne. Jag var tvungen att vara mjuk oh fin i handen, annars hade hon dampat. Höhö! As roligt att rida Mira! Hon var pigg och framåt och väldigt mjuk. :)Mira är en c-ponny.
Sen red jag Hothot. Hon är en storhäst på 157 cm i mankhöjd. Hon var jättesnäll hon också., hennes galopp var jätte skumpig, ( iallafall med skillnad till Miras) Hon var pigg och hade jätte lång hals. Det var också kul men inte lika ;) . Det är riktigt kul att se hur olika alla hästar är. Olika rytmen,tempon och former osv. Idag var jag iallafall nöjdast med Miras ridpass. (Vi hoppade inte) :D
I

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: